torstai 13. heinäkuuta 2017

Antispagaattimies joogaa!

Kyykky, mave, tempaus, penkki, haukkari... niin kovin tuttua sanastoa varsinkin minulle mutta mitäpä jos kokeilisi rohkeasti jotain uutta laajentaisi tuota sanavarastoa. Miltä kuulostaisikin power Vinyasa , strength vinyasa, deep stretch yoga..

Otettiin kisa puun kanssa, jokainen saa päätellä itse kuinka kävi :)


No minäpä päätin kokeilla ja suosittelen muidenkin, varsinkin miesten rohkeasti vain kokeilla joogaa. Jooga onkin helppo laji kokeilla koska siinä ei kilpailla muita vastaan ja jopa minun kaltainen rautakankikin voi tunneille osallistua :)

Äijäjoogaa metsässä muilta piilossa :)

Joogaa on monenlaista, löytyy niitä joissa on pitkiä venyttelyjä ja ollaan minuuttejakin samassa asennossa (tämä olikin ainut mielikuvani joogasta ennen kuin kokeilin sitä ) sekä tämän lisäksi on myös monia muita, en nyt tiedä kuinka paljon tiedän oikeaa sanastoa joogasta mutta nimettäköön vaikka voimajoogaksi :)

Nämä kaksi ovat siis ne joogan alalajit jotka olen itse ottanut nyt mukaan treeniini.

Vaikka salilla rautaa nouseekin hyvin ja pyrin treenaamaan siellä myös tukilihaksia sekä syviä lihaksia, niin itseni kyllä yllätti täysin kuinka rankkaa tuo powerjooga on, eli jos olet pitänyt itseäsi tosi äijänä ja nostellut salilla isoja painoja niin suosittelen kokeilemaan, saatat yllättyä ja huomata että on ihan uusia ja käyttämättömiä lihaksia kropassasi. Tämä siis vahvistaa kehoasi ja auttaa ainakin minua kehittämään ja käyttämään tukilihaksia. Tämä taas auttaa juoksua ja ennen kaikkea tukee lantion lihaksia ja auttaa pitämään paketin paremmin kasassa.

Näyttää lähinnä surffaukselta :)

Joogan hyödyistä yleisesti, niin jooga lisää kehon liikkuvuutta ja notkeutta (se spagaatti odottaa minua jo ihan kulman takana). Jooga auttaa myös rentoutumaan ja kehittämään hengitystekniikkaa!
Joogaamalla siis saat lisää voimaa ja joustavuutta kehoosi mikä tarkoittaa että voit juosta tehokkaammin ja luultavasti myös vältyt vammoilta. Ja olen myös huomannut että ainakin itselläni jooga kehittää myös sitkeyttä koska asennot ovat minulle vielä aika haastavia :)

Leikin lentokonetta :)

Ei siis kannata verrata itseään muihin kun menet joogaan vaan tee rauhassa omaasi, muista että asentojen oppiminen saattaa kestää vuosia, et varmaan salillakaan alkuun laitellut tankoon yli satkun painoja :) Itseäni motivoi joogaamaan aina uudestaan se, että jo nopeasti olen huomannut kehityksen, jo muutaman viikon jälkeen olen taipunut asentoihin joihin en koskaan uskonut pääseväni ja lantioni tuntuu kuin olisi eri ihmiseltä :)






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti