keskiviikko 1. helmikuuta 2017

Tammikuun treenit

Tammikuu takana ja tässä hieman pohdintaa tammikuun treeneistä.

Pääpaino on ollut tämän vuoden teeman mukaisesti kehonhuollossa ja hyvinvoinnissa.
Paljon on tullut venyteltyä, rullailtua ja tehtyä liikkuvuusharjoitteita sekä tietenkin hierojallakin on tullut käytyä muutamasti.

Vaikea sanoa tuosta kehonhuollosta vielä kuinka paljon siitä on apua ollut, mutta tuskin haittaakaan on ollut vaikka tuo lonkka taas alkaa ilmoittaa itsestään kun juoksuatreenit taas alkoi. Pitää vaan jaksaa ja uskoa että kyllä se siitä iloksi muuttuu taas.

tässä kuussa on tuo juoksu jääny kohtuu vähille ihan tarkoituksella , tuossa tammikuun puolessa välissä alkoi taas vauhtisammakon juoksukoulu ja siitä se sitten taas lähtee ja varmaankin helmikuussa kilometrit on juoksun osalta erilaiset. Tarkoituksellista taukoa siis ollut siitä.

Ei tässä tammikuuta kuitenkaan olla ihan laakereilla lepäilty.
Salilla on tullut jonkin verran käytyä ja vaikka määrät ei siellä ole kauhean suuret ole olleet on treenit olleet tehokkaita. Niihinkin on tulossa muutosta kun tällä viikolla alkaa Vauhtisammakon järjestämä kurssi. Siitä ehkä lisää tulevaisuudessa.


Pyörän päällä on tullut kanssa vietettyä kivasti aikaa. Se on ollut hyvää vastapainoa muulle treenille, sillä on tullut vedettyä lyhyttä settiä sekä sitten noita pidempiäkin lenkkejä.

Tässä vielä kaavioina ja numeroina hieman tammikuun treenejä.
Paljon on tullut tehtyä tuollaisia tuplapäiviä treenien suhteen , varsinkin venyttelyn.
Ja todettakoon tässä että koska uusia haasteita kaivataan niin aloitin nyt myös jonkin spagaattikuntoon kesäksi treenin.. tuostakin lisää jossain vaiheessa että missä mennään . Tuskin tuostakaan haittaa on :)

Paljon on mahtunut kaikenlaista tälle kuulle

Jos joku muistaa niin kirjoittelin tuossa aiemmin että olisi tarkoitus hilata hiljalleen painoa alaspäin jollain konstin ja siinä on suunta ollut oikea. Vaaka näytti aamusta että 3,5 kg on tammikuun aikana painoa saatu alas. Meni oikeastaan ihan suunnitelman mukaisesti. Helmikuulle tavoite olisi noin 1,5- 2,5kg tiputtaa.

Muuten helmikuun tavoitteena on saada myös noita kovia treenejä lisättyä. Tammikuussa kun oli aika kevyttä rasittavuuden osalta.

Pääpaino ollut selkeästi kevyessä treenissä ja menty mukavuusalueella :)

Tässä numeroina:
Juoksua:  84 kilometriä ja noin 12,5 tuntia
Maastopyöräilyä: 261, 7 kilometriä ja 20,3 tuntia
Kehonhuoltoa: 22,5  tuntia
Salitreeniä : noin 9 tuntia


Kaikkinees on treeneihin kulutettu reilut 25 700 kaloria, eli noin 23 pizzaa :)

Mites sinun tammikuun treenit meni ?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti