tiistai 3. tammikuuta 2017

Muutama vinkkini salitreenauksen aloittamiseen

Tammikuu ja taas aika aloittaa uusia harrastuksia.
Tässä on muutama vinkkini jos olet aloittamassa salitreenausta.

Kestävyystreeniä kehonpainolla

* Hyödynnä ammattilaisia, jos olet ottaneet askeleen että aloitat kuntosali harrastuksen panosta myös itseesi sen verran että hommaat personal trainerin ainakin alkuun opastamaan ja neuvomaan jos saliohjelman teko ei ole itselle tuttua

* Aloita maltilla, sekä määrällisesti että painoilla. Muista että olisi hyvä että käyt vielä tammikuun jälkeenkin salilla, alkuun siis onkin mielestäni riittävä jos käy esim. 2-3 kertaa viikkoon salilla.

* Älä lataa kaikkia salin painoja heti tankoon vaan aloita kevyesti että kroppasi ehtii tottumaan uuteen ärsykkeeseen , näin myös oma motivaatio kestää kun kehitystä tulee tasaisesti.

* Muista kysyä henkilökunnalta apua jos jokin asia mietityttää , sinua varten he siellä olevat

*Muista ottaa muut huomioon, palauta painot. Kysy onko laite vapaa ym.

*Aseta suunnitelma ja tee tai teetätä ohjelma ja noudata sitä. Näin et joka kerta mieti että mitä sitten tekisi ja millähän painoilla tein viimeksi. Pidä treenipäiväkirjaa !

*Älä vertaa itseäsi muihin vaan tee rauhassa treeniäsi!
Nopeusvoimaa ja räjähtävyyttä hankkimassa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti