torstai 19. tammikuuta 2017

Kestävyysliikunta lihottaa!

Noinko se on, omalla kohdallani kyllä. Kestävysliikunta lihottaa, tai jos ei lihota niin ei ainakaan laihduta.

Enkä nyt tarkoita sitä kun pitkän lenkin tehdessä tulee ajatus että mitäpä jos tässä palkitsisi itsensä pizzalla tai muulla, tuohonkin kyllä tulee silloin tällöin sorruttua.

Tankkaustauko kesken Fatbike -lenkin


Mutta siis mistä tuo itselläni johtuu. Lähinnä tankkauksesta joka taas johtuu diabeteksen mukana tuomista kommervenkeistä.



Otetaan vaikka esimerkkinä viime viikonlopun lenkki läskipyörällä.
Aikaa lenkillä meni noin nelisen tuntia ja äkkiseltään voisi kuvitella että kyllä tuossa vajaan 50km lenkillä kaloreita paloi, ja paloihan niitä mutta jos vedetään mutkat suoriksi ja unohdetaan jälkipoltot ja muut ja katsotaan vain kulutus lenkin ajalta ja verrataan mitä ennen, jälkeen ja lenkin aikana tehty tankkaus toi niitä niitä kaloreita niin lenkki taisi mennä + 400 kaloria.. tuo ei toki ole koko totuus mutta antaa kuvan tuosta oravanpyörästä mitä joutuu käymään läpi. Mitä enemmän liikun tuollaista kevyttä aerobista kuntoa nostattavaa niin sitä enemmän joutuu tankkaamaan ja paino taas hilautuu ylös.

Polkujuoksua ja pieni ruokatauko

Nyt tuohon liittyen olisikin keksittävä jotain millä saisi painoa hieman alas. Jos on vinkkejä niin otetaan vastaan ?

2 kommenttia:

  1. lyhyesti. lchf dietti. poltat rasvaa et hiilareita.

    VastaaPoista
  2. Kiitos muuten kyllä ok ja mahdollisimman vähillä hiilareilla mennään mutta joudun vaan pakostakin niitä syömään ja tankkaamaan

    VastaaPoista